Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił kolejny przetarg na obsługę miejskich linii komunikacyjnych. Jest skierowany do prywatnych przewoźników i dotyczy trzech linii: 17, 26 i 57. Urzędnicy z ZTM chcą, aby na tych trasach jeździły tylko duże autobusy przegubowe.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Zmiany, które chce wprowadzić ZTM, zakładają, że po rozstrzygnięciu przetargu na tych liniach będzie jeździł przewoźnik respektujący te same bilety co w autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. ZTM określił również, że firma, która zechce wozić lublinian, musi mieć co najmniej 10 przegubowych, 17-metrowych autobusów.

Oferty można składać do 19 maja. - Jeśli nie wpłyną żadne odwołania, to umowa z przewoźnikiem, który wygra przetarg, zostanie podpisana w połowie czerwca - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje: - Rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi w terminie nie później niż 90 dni od dnia podpisania umowy.

ZTM już czterokrotnie próbował wprowadzić jednolite opłaty w MPK jak i w autobusach prywatnych przewoźników. Na razie z miernym skutkiem, bo na cztery przetargi udało się rozstrzygnąć tylko jeden. Wygrała go firma IREX z Sosnowca, której autobusy będą od 1 maja jeździły na liniach 10, 31, 34 oraz 74. Autobusy tego przewoźnika będą pomalowane w miejskie barwy i będzie w nich można kasować bilety MPK.

Do rozstrzygnięcia pozostały jeszcze dwa przetargi. Chodzi między innymi o linie 6, 18, 21 i 39. W ich przypadku, po ogłoszeniu wyników, sprawa trafiła do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i na razie nie wiadomo, kiedy w tej sprawie zapadnie decyzja.

Wiadomości

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!