Nowy trolejbus MPK, który został w całości zmontowany w Lublinie, w sobotę wyjedzie na ulice miasta. Władze spółki zapowiadają, że kupią nawet 30 takich pojazdów. Chcą, aby wszystkie były montowane w lubelskim zakładzie.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Nowy trolejbus powstał na bazie białoruskiego MAZ 203. Nasi wschodni sąsiedzi dostarczyli nadwozie, napęd wyprodukowała firma z Warszawy, a pracowników do montażu zapewniło MPK. - Kosztował około miliona złotych. To i tak o 500 tysięcy taniej niż gdybyśmy kupili nowy pojazd - zapewnia Czesław Rydecki, prezes MPK.

Trolejbus jest wyposażony w nowoczesny system bezpieczeństwa. Gdyby doszło do przebicia z sieci trakcyjnej, odetnie on dopływ prądu do pojazdu. Trolejbus jest monitorowany, a tradycyjna informacja została zastąpiona tablicą elektroniczną, wyświetlającą, na którym przystanku znajduje się pojazd.

- W maju ogłosimy przetarg na zakup kolejnych trolejbusów - zapowiada Grzegorz Siemiński, wiceprezes MPK.

Wysoko punktowane mają być oferty, które będą zakładały wykorzystanie lubelskiej montowni. Liczba nowych pojazdów będzie zależała od tego, czy miejski przewoźnik otrzyma dotacje unijne. Według najlepszego scenariusza nowych wozów będzie 30, w najgorszym przypadku -15. Na zakupy MPK chce przeznaczyć nawet 40 milionów złotych.

Już teraz wiadomo, że przetargiem interesują się firmy Solaris, Skoda i MAZ.

Zalety i wady nowego trolejbusu

Bezpieczeństwo: Nowoczesny system, dzięki któremu w przypadku przebicia z sieci trakcyjnej zostanie odcięty dopływ prądu do pojazdu. Wykończenie: Wewnątrz zlikwidowano wszystkie ostre krawędzie,dzięki czemu nie ma ryzyka skaleczenia się podczas jazdy,

Elektronika: Wewnątrz zamontowano specjalną elektroniczną tablicę, na której widać, na którym przystanku znajduje się trolejbus.

Funkcjonalność: Elektroniczna tablica jest umieszczona tuż za kabiną kierowcy, w miejscu, gdzie nie będzie widoczna dla wielu pasażerów.

Wiadomości

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!