Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak powstaje ul. Muzyczna i nowy most na Bystrzycy [ZDJĘCIA]

JAXA
Nową ul. Muzyczną pojedziemy w czerwcu przyszłego roku. Inwestycja pochłonie 41,9 mln zł
Nową ul. Muzyczną pojedziemy w czerwcu przyszłego roku. Inwestycja pochłonie 41,9 mln zł Anna Kurkiewicz
- Powstaje rodzaj fundamentu, na którym wybudowana zostanie nowa droga. To nie jest najbardziej spektakularna faza inwestycji, ale bez tych prac nie można ruszyć z robotami branży drogowej - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Chodzi o budowę ul. Muzycznej, czyli przyszłej trasy, którą kierowcy przejadą od ul. Głębokiej do ul. Stadionowej i dalej do dworca PKP. Pierwsze auta z nowej arterii mają skorzystać w czerwcu przyszłego roku.

Na razie inwestycja „utknęła” w ziemi. Trwa wzmacnianie terenu, po którym będzie przebiegała przyszła droga. - W gruncie umieszczonych zostanie 7400 betonowych pali, z czego 695 to pale wzmocnione zbrojeniem - wylicza Kieliszek.

Najdłuższe z nich będą miały 12 metrów, to tyle, ile wynosi wysokość trzypiętrowego bloku mieszkalnego. - Łącznie w ziemi umieszczonych zostanie 19 tysięcy metrów kwadratowych pali betonowych - precyzował w momencie rozpoczęcia inwestycji Janusz Białek, prezes PRD Lubartów.

Do połowy lutego w gruncie ma się znaleźć 90 procent betonowych pali. - Prace utrudnia trochę zima. Robót ziemnych nie można wykonywać, gdy temperatura spada poniżej zera. Ale inwestycja mimo to jest realizowana zgodnie z harmonogramem - przekonuje Kieliszek.

Wyciętych zostało ponad 170 drzew. Do usunięcia zostało jeszcze około pięciu w rejonie skrzyżowania „starej” ul. Muzycznej z ul. Szczerbowskiego.

Wyburzono 9 z 10 budynków stojących w pasie przyszłej drogi. - Chodzi o garaże i altanki letniskowe. Wykonawca czeka jeszcze z usunięciem kiosku w rejonie ul. Narutowicza - wskazuje Kieliszek.

Most zmienia kolor

W marcu mają ruszyć pierwsze prace przy budowie mostu, który pozwoli jadącym nową ul. Muzyczną pokonać Bystrzycę. Będzie to pierwszy w Lublinie most łukowy. Od pozostałych obiektów odróżniać go będzie brak podpory przejściowej w nurcie rzeki. - Most będzie miał 76,5 metra rozpiętości. Do jego budowy zużyjemy sześć tysięcy metrów sześciennych betonu i tysiąc ton stali - opisywał w październiku ub. roku Grzegorz Bukała, wiceprezes Intop Tarnobrzeg.

Kontrowersje budzi kolor przeprawy. Ratusz chce, aby łuki były żółte, a płyta mostu niebieska. - Ale nie upieramy się przy tym. Choć taka kolorystyka została umieszczona w projekcie, to możemy od niej od-stąpić - zastrzega Kieliszek.

Ratusz chce, aby o kolorze rozstrzygnęła Rada Kultury Przestrzeni. - Żółty jest zbyt agresywny - przekonuje Jan Kamiński, przewodniczący RKP. I dodaje: - Sugerujemy, aby obiekt został w kolorze naturalnego betonu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto