Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego: Którymi drogami mogą jeździć ciężarówki?

Agnieszka Ciekot
archiwum AC
- Którymi drogami, ulicami mogą poruszać się wywrotki i inne ciężkie pojazdy w związku z budową mostu i obwodnic – z takim pytaniem zwrócił się do nas jeden z Czytelników. – Nie ma konkretnie wyznaczonych dróg dojazdowych – odpowiada Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Przebudowa drogi 747 i budowa obwodnic Opola, Chodla i Bełżyc rozkręca się na dobre. A co za tym idzie coraz więcej ciężkiego sprzętu pojawia się na lokalnych drogach. Coraz więcej też pytań rodzi się wśród mieszkańców zaniepokojonych tą sytuacją.

Internauta Romek pyta, którymi drogami mogą poruszać się wywrotki i inne ciężkie sprzęty, które jeżdżą do Kamienia, gdzie budowany jest most na Wiśle i do budowanej obwodnicy Opola. - Z tego co wiem, mogą one jeździć tylko wyznaczonymi szlakami, które po zakończeniu prac mają być wyremontowane – pisze Romek.

Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do inwestora, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie. – Nie ma konkretnie wyznaczonych dróg dojazdowych. Wykonawcy mogą korzystać ze wszystkich publicznych dróg na zasadach ogólnych. Jeżeli na drogach gminnych lub powiatowych są ograniczenia związane z ciężarem całkowitym lub naciskiem na oś to wykonawcy muszą tych ograniczeń przestrzegać. A jeśli chcą wykorzystać drogi na których są ograniczenia to najpierw muszą się dogadać z właścicielem co do zasad korzystania z nich – wyjaśnia Andrzej Gwozda, dyrektor ZDW.

- Oficjalnie nikt do nas z taką sprawą nie występował - mówi Dariusz Wróbel, burmistrz Opola Lubelskiego. - Do nas też na razie nikt nie zgłaszał, że będą jeździć cięższe samochody. Ale nasze drogi są monitorowane i w razie powstania jakiś niepokojących zdarzeń będziemy wprowadzać ograniczenia i negocjować z przewoźnikami remonty - mówi Emilia Rzepka, szefowa opolskiego Zarządu Dróg Powiatowych.

Jak informuje ZDW w Lublinie w umowach zawartych z wykonawcami, którzy budują obwodnice i most znajdują się tylko zapisy mówiące o przestrzeganiu przepisów o ładowności pojazdów dowożących materiały na plac budowy. – Nacisk na oś główną nie może przekraczać 8 ton – tłumaczy dyr. ZDW w Lublinie.

Szef wojewódzkiej drogówki uważa, że realizowana inwestycja nie przyczyni się do zniszczenia gminnych i powiatowych dróg. - Jeśli wykonawcy będą przestrzegać przepisów ruchu drogowego i ograniczeń na drogach to lokalne drogi nie mają prawa się zniszczyć - twierdzi Gwozda.


Czytaj Kronikę policyjną Lubelszczyzny
Czytaj nasz luźny serwis - Z przymrużeniem oka

Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opolelubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto