Na promocję swoich gmin samorządy pozyskały blisko milion złotych. Przyświeca im jeden cel.
– Chcemy kreować pozytywny wizerunek naszych gmin jako terenów posiadających zasoby przyrodnicze, gospodarcze i ludzkie, które pozwalają na lokalizację u nas inwestycji – tłumaczą samorządowcy. W przyciągnięciu inwestorów ma pomóc gminom kampania promocyjna. Już niebawem pojawią się w radio, telewizji i regionalnych dziennikach spoty i artykuły reklamowe.
Czym będzie się chwalił Chodel?
– Jesteśmy gminą typowo rolniczą. Na naszym terenie funkcjonują duże gospodarstwa specjalizujące się w produkcji owoców i warzyw. Znakomitym przykładem są gospodarstwa ogrodnicze w Granicach i Godowie – tłumaczy Jan Majewski, wójt gminy Chodel. – Nie kłamiemy, że rozwija się u nas wielki przemysł czy turystyka. Choć akurat walorami przyrodniczo-kulturowymi możemy się poszczycić - dodaje. Jak twierdzą chodelscy urzędnicy, gmina może być atrakcyjna dla osób chcących zakładać działalność związaną z obróbką owoców i warzyw. I podają jako przykład chłodnie w Ratoszynie i Granicach.
W ramach realizowanego projektu gminy wspólne opracują trzy strategie. Dotyczyć one będą rozwoju gospodarczego, promocji gospodarczej i koncepcji marki z którą będą się utożsamiać. W każdej gminie utworzony zostanie też punkt obsługi inwestora. – Przy niewielkim wkładzie własnym, wynoszącym ok. 17 tys. zł, dostaniemy profesjonalne materiały promocyjne, sprzęt komputerowy i dokumenty strategiczne. Będziemy mieli też reklamę. Nie stać byłoby nas na to, aby zrobić to wszystko z własnych pieniędzy – przyznaje Karolina Rzedzicka z Urzędu Gminy w Chodlu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?