Certyfikatem ISO opolski magistrat będzie mógł pochwalić się już w czerwcu. - Chcemy zapewnić naszym petentom profesjonalną i przyjazną obsługę wynikającą z wdrożonego i ulepszanego systemu organizacji pracy i odpowiednich norm – tłumaczy Piotr Szczucki, zastępca burmistrza Opola Lubelskiego. - Nie bez znaczenia dla nas było również osiągnięcie efektu promocyjnego, pewnego rodzaju prestiżu oraz zwiększenie wiarygodności gminy wobec struktur Unii Europejskiej w zdobywaniu funduszy – dodaje.
Opole Lubelskie: darmowy Internet dla 200 gospodarstw
Efekty wdrażanego Systemu Zarządzania Jakością już widać. Na parterze urzędu uruchomiony został punkt obsługi klienta. W nim petenci mogą uzyskać nie tylko rzetelną informację, ale również załatwić wiele spraw, bez konieczności wchodzenia na wyższe piętra. - Jeśli na przykład ktoś chce złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, to w punkcie obsługi klienta otrzymuje kartę usług na której znajdzie informacje o pracowniku, który taką sprawę załatwia, numer jego pokoju, podstawy prawne, a także informacje odnośnie przysługujących odwołań, terminów, wymaganych dokumentów. Dodatkowo dostaje podanie, które musi wypełnić i złożyć wraz z dokumentami – tłumaczy Krzysztof Ryczek z Urzędu Miejskiego.
Opole Lubelskie: W czołówce najlepiej zarządzanych gmin Lubelszczyzny
- Opracowaliśmy również księgę jakości ze wszystkimi procedurami i formularzami usprawniającymi działanie poszczególnych wydziałów urzędu. W celu wdrożenia ISO wszyscy pracownicy przeszli też specjalne szkolenie – dodaje. Jak zapowiadają urzędnicy na zdobyciu certyfikatu nie poprzestaną. Systematycznie będą starali się podnosić jakość pracy całego urzędu.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?