Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podają się za pracowników PGE. Grupa: to oszuści podszywający się pod markę

archiwum
Kilkadziesiąt mieszkań w Puławach odwiedzili przez ostatnie kilka dni przedstawiciele PGE. Tyle że PGE Polska Grupa Energetyczna ich tam nie wysyłała. - To oszuści podszywający się pod markę - mówią przedstawiciele firmy.

We wszystkich przypadkach schemat działania był podobny. Do mieszkania puka osoba podająca się za pracownika PGE, po czym prosi, by wypełnić nadesłaną ankietę. - Była u mnie pani podająca się za pracownika energetyki. Powiedziała, że nie odesłałam im ankiety jesienią 2016 r. - mówi mieszkanka Puław. - Już miałam ją wpuścić do domu, ale coś mnie tknęło, że chyba takiej ankiety nigdy nie dostałam z PGE - dodała.

Podobny problem miało kilka innych osób. - Do drzwi pukała niska blondynka z kręconymi włosami - ostrzega internautka z Puław na jednym z portali. - W tym roku pojawili się na moim osiedlu. Odwiedzili też mieszkańców Janowca - dodawała inna.

Nieprawdziwa była więc nie tylko ankieta, ale i sami „pracownicy” PGE. Grupa informuje - to byli nieuczciwi sprzedawcy.

O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli PGE. - Obowiązujące obecnie przepisy umożliwiają klientom swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Korzystają z tego niestety również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach często ukrywają bardzo dotkliwe koszty - tłumaczy Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót S.A.

Metoda oszustów jest prosta. - Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Nie precyzują już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej. Oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. W samej umowie jednak kryją się niekorzystne dla klienta zapisy, czyli bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne - precyzuje Mariusz Majewski.

Jak się chronić przed nieuczciwymi sprzedawcami?

• Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
• Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
• Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie inne dodatkowe koszty,
• Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
• Sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
• Zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222,

Pamiętaj, że po podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.

Każdy kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcą może powiadomić
o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na opolelubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto