Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa drogi 747: Dostaliśmy pieniądze na most i drogę 747, ale możemy je jeszcze stracić

Agnieszka Ciekot
Komisja Europejska wyraziła zgodę na przyznanie woj.lubelskiemu 363 mln zł unijnego dofinansowania na budowę mostu w Kamieniu i rozbudowę drogi 747.
Komisja Europejska wyraziła zgodę na przyznanie woj.lubelskiemu 363 mln zł unijnego dofinansowania na budowę mostu w Kamieniu i rozbudowę drogi 747. Energopol Szczecin
Komisja Europejska dała naszemu województwu 363 mln zł na rozbudowę drogi 747 i budowę mostu na Wiśle. Ale pieniądze te możemy stracić, gdy na czas nie uda się wybudować obwodnicy Chodla z którą są największe problemy.

W ostatnich dniach dotarła do nas dobra wiadomość z Komisji Europejskiej, która wyraził zgodę na przyznanie województwu lubelskiemu 363 mln zł dofinansowania na budowę mostu w Kamieniu i rozbudowę drogi 747 prowadzącej do niego.

- Odetchnęliśmy z ulgą. Decyzja ta świadczy o tym, że jest to zadanie spełniające jak najbardziej kryteria dofinansowania – mówi Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Roboty przy jednej z największej w historii naszego regionu inwestycji postępują. Do końca przyszłego roku rozbudowany ma zostać blisko 50-kilometrowy odcinek od Konopnicy do Kamienia, pojawić mają się trzy obwodnice (Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego) i nowa przeprawa mostowa na Wiśle. – Za wyjątkiem obwodnicy Chodla i odcinka z Konopnicy do Bełżyc, w mniejszym lub większym tempie prace idą do przodu. Najbardziej zaawansowane są w Kamieniu – przyznaje szef ZDW.

- Wykonujemy już dwie ostatnie podpory nurtowe. Do końca września będą gotowe. Rozpoczęliśmy też przywożenie do Solca konstrukcji stalowych, które zaczniemy montować od przyszłego tygodnia – mówi Wojciech Kołtun z firmy Energopol Szczecin.

Gigantyczny transport stali niebawem dotrze też do naszego województwa. – Do przewiezienia jest 8 tysięcy ton, to dla porównania tyle samo co 8 pociągów węgla – mówi Andrzej Gwozda. Transport metalowych konstrukcji, które produkowane są w Bydgoszczy, będzie odbywał się nocami i w kilku rzutach. – Największe samochody będą miały 38 m długości i będą ważyły 116 ton. Dlatego transport ten będzie wymagał zamknięcia drogi po której będą poruszały się pojazdy i przebudowy kilku rond – dodaje.

O ile z postępu prac przy budowie mostu inwestor jest zadowolony, o tyle poważny problem ma z obwodnicą Chodla i odcinkiem z Konopnicy do obwodnicy Bełżyc. ZDW musiał zerwać umowę z firmami Doren i Hydrogeo, które wygrały przetargi, ale z rozpoczęciem prac ślimaczyły się kilka miesięcy. Niebawem mają zostać ogłoszone kolejne przetargi.

Czas jednak nieubłaganie płynie. Jeśli województwu lubelskiemu nie uda się wybudować do końca przyszłego roku obwodnicy Chodla będziemy musieli oddać całe dofinansowanie, które dała nam UE. – Nawet nie dopuszczamy takiej możliwości, że coś nie zostanie wykonane. Generalnie powinniśmy dotrzymać terminów – zapewnia szef ZDW w Lublinie.


Czytaj Kronikę policyjną Lubelszczyzny
Czytaj nasz luźny serwis - Z przymrużeniem oka

Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opolelubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto