Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S17 nadciąga w kierunku Warszawy (ZDJĘCIA)

Wiosną 2019 r. kierowcy pojadą około 35-kilometrowym odcinkiem S17 między Kurowem a Rykami. Budowa trasy jest tam zaawansowana w ponad 30 proc. Zobaczcie, co dokładnie dzieje się na terenie inwestycji.

Tuż przed Żyrzynem praktycznie gotowy jest już fragment trasy ekspresowej S17. Odcinek nie jest długi, dwie równoległe betonowe jezdnie mają po nieco ponad kilometr długości.

- Jeśli pogoda pozwoli to jeszcze w tym roku wykonamy fragment w rejonie zjazdów na Jaworów i Żerdź. Tam w grę wchodzi odcinek o długości ok. kilometra - mówił Łukasz Przygoda, z-ca dyrektora kontaktu z firmy Mota Engil.

W piątek GDDKiA zaprezentowała stan zaawansowania robót na budowie dwóch odcinków przyszłej trasy ekspresowej S17. Chodzi o ok. 33 kilometrowy fragment na terenie woj. lubelskiego rozciągający się między Kurowem a granicą z woj. mazowieckim. Praca realizują tam dwie firmy. Odcinek Kurów Zachód - Skrudki (13 km) buduje Mota Engil. Prace ruszyły w styczniu tego roku.

- Obecnie są zaawansowane w ok. 40 procentach -poinformował Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. W ramach kontraktu wykonanych ma być m.in. 11 obiektów inżynierskich. Prace ziemne - wykopy, nasypy, wzmacnianie podłoża - wykonano już w prawie 70 proc. - Codziennie na placu budowy znajduje się 200-250 pracowników - dodawał Przygoda. Koszt budowy tego fragmentu S17 to 270,9 mln zł. Zgodnie z kontaktem kierowcy mają po nim pojechać najpóźniej 20 maja 2019 r.

Kolejny fragment ekspresówki w kierunku stolicy - nieco ponad 20 km - wykonuje PORR Polska Infrastructure. Chodzi o odcinek od węzła Skrudki do granicy z woj. mazowieckim. Tu zaawansowanie robót sięga 35 proc. Inwestycja obejmują budowę obwodnicy Ryk. Będzie ona przebiegała po wschodniej stronie miasta. Ponadto 26 obiektów inżynierskich m.in. mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt.

- W ramach prac wykonanych zostanie ponad dwa milionów metrów sześciennych nasypów oraz półtora miliona metrów sześciennych wykopów - wyliczał Adam Zapaśnik, kierownik budowy z PORR Polska Infrastructure. Aby przewieźć ziemię konieczną do powstania nasypów trzeba użyć 134 tys. ciężarówek. - Gdyby ustawić je jedna za drugą to ich sznur ciągnąłby się na odcinku tysiąca kilometrów, czyli takim jaki dzieli Lublin od Tallina - opisywał Nalewajko.

Wraz z nową ekspresówką powstaną dwa nowe mosty na Wieprzu. Każdy o długości 190 metrów, czyli dokładnie takie same jak obecny most w ciągu „siedemnastki”. Trasa eksperesowa S17 będzie miała dwie jezdnie. Na terenie woj. mazowieckiego ekspresówka ma przebiegać po obecnym śladzie „siedemnastki”, na terenie woj. lubelskiego będzie miała zupełnie nowy przebieg.

Droga ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę ( w tej ostatniej miejscowości obecne skrzyżowanie zmieni się w rondo). Budowa S17 od Kurowa do węzła Lubelska (długość 95 km ) ma to kosztować prawie 3,2 mld zł. To łączny koszt uwzględniający m.in. odszkodowania za przejęcia terenów. Same roboty drogowe pochłoną 2,4 mld zł. - Całą trasą kierowcy pojadą w drugiej połowie 2019 r. - zapowiedział Nalewajko.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opolelubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto